HTML5 i CSS3
Znanje vezano za web dizajn, koje su učenici stekli tokom druge godine, proširuje se kroz upoznavanje sa HTML5 sintaksom, novim tagovima (koje je donela nova verzija jezika) i standardima za međusobno povezivanje tagova, u cilju što bolje SEO optimizacije sajta.
Kada je u pitanju CSS, pažnja se posvećuje efektima, tranzicijama i responzivnom web dizajnu.
Responzivni web dizajn
Responzivni web dizajn je skup tehnika čiji je cilj, prilagođavanje stranice (u estetskom i funkcionalnom smislu), uređaju na kome se stranica prikazuje. Tehnologije koje se izučavaju u 1. polugodištu III godine, su: Flexbox, CSS Grid i Bootstrap (kao popularni framework koji olakšava mnoge zadatke u oblasti web dizajna).
jQuery i napredni JavaScript
jQuery je (verovatno najpopularnija) biblioteka za programski jezik JavaScript koja omogućava lakši pristup HTML elementima iz JavaScript koda, lakšu manipulaciju CSS-om i postizanje modernih, dopadljivih efekata na stranicama (galerije slika, klizeći elementi i druge animacije).
Prethodno stečeno znanje iz oblasti JavaScript-a unapređuje se i koristi za izradu jednostavnih web aplikacija i mini-igara, uz upotrebu biblioteke jQuery.
Baze podataka (Access)
Relacione baze podataka predstavljaju sisteme međusobno povezanih tabela koji omogućavaju efikasno skladištenje i efikasnu obradu podataka i, kao takve, relacione baze su neizostavan deo velikog broja računarskih programa i većine web sajtova.
Na kraju I polugodišta, učenici se upoznaju sa osnovnim konceptima relacionih baza podataka (tabela, slog, polje, ključevi, osnovni SQL upiti), što predstavlja osnovu za dalju razradu u IV godini.
Objektno orijentisano programiranje
Objektno orijentisano programiranje (OOP) je stil programiranja (popularan i široko zastupljen u većini projekata u računarskoj industriji), koji je nastao iz potrebe da se na računarskim sistemima omogući simuliranje objekata iz spoljnjeg sveta (a baš kao i objekti iz spoljnjeg sveta, računarski objekti su složene kolekcije informacija koje odlikuje određeno stanje i ponašanje).
U II polugodištu, učenici se upoznaju sa osnovnim konceptima objektno orijentisanog programiranja (objekat, klasa, polje, metoda, enkapsulacija, nasleđivanje), kao i sa načinima za rešavanje zadataka iz spoljnjeg sveta preko tehnika OOP-a.
Stečeno teoretsko znanje se primenjuje u izradi većeg broja mini-projekata i bar jednog projekta većeg obima (aplikacija ili igra).
Kao i u II godini, za kraj godine je predviđen završni projekat (Windows aplikacija ili igra, uz korišćenje klasa i objekata), posle koga (u slučaju da dati projekat uspešno izrade samostalno), učenici ispunjavaju uslov za prelazak u IV godinu.